خرید از دبی به طور مستقیم و بدون واسطه

خرید از دبی همیشه یکی از دغدغه‌ های بازرگانان بوده است. چرا که دبی یکی از شرکای تجاری ایران به حساب می آید. واردات از دبی شرایط و مدارک خاص خود را دارد. این شرایط و مدارک جزو مهمترین مواردی هستند که باید در تجارت مورد توجه قرار گیرند. در غیر اینصورت واردات با مشکل مواجه می شود. بدین ترتیب هر بازرگانی موظف است در خصوص قوانین تجارت با دبی اطلاعات داشته باشد.

مورد مهم دیگری که در خرید و واردات از دبی حائز اهمیت است، هدف بازرگان می باشد. بنابراین هر فردی که قصد تجارت با دبی را دارد، ابتدا باید هدفش را از این معامله مشخص کند. چرا که هدف از واردات به نوعی با سود و زیان بازرگان ارتباط مستقیم دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم شما عزیزان را بیشتر با خرید از دبی آشنا کنیم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

چرا دبی را برای شروع تجارتمان انتخاب کنیم؟

هر بازرگانی برای اینکه بتواند تجارت موفقی داشته باشد باید کشور مبدا را بشناسد. زیرا کالاهایی که در کشور مبدا تولید می شوند مورد معامله قرار گرفته و در کشور مقصد به فروش می رسند. ممکن است برای بیشتر تاجران این سوال پیش بیاید که در بین این همه کشور، چرا باید دبی را برای خرید کالا انتخاب کنیم؟

چند دلیل قانع کننده وجود دارد که تجار ایرانی را مجاب می کند تا با دبی وارد معامله شوند. البته نا گفته نماند که دبی از اول یکی از بهترین کشور ها برای واردات بوده است. تاجرانی که تجربه خرید از دبی را دارند، به خوبی با شرایط تجارت با این کشور آشنا هستند. در اینجا می خواهیم دلایلی که تاجران را به سمت کشور امارات متحده عربی جذب می کند را بیان کنیم.

۳ دلیل مهم برای تجارت با دبی

  1. موقعیت استراتژیک

دبی از لحاظ موقعیت جغرافیایی بین آسیا، اروپا و آفریقا قرار دارد. در قرار گرفتن در همسایگی برخی از کشورهای قوی باعث شده است تا دبی فرصت های تجاری زیادی داشته باشد. به همین دلیل در نتیجه تجارت با کشورهایی که اقتصاد قوی دارند، دبی توانسته پیشرفت کند.

بسیاری از مردم فکر می کنند که اقتصاد کشور امارات متحده بر پایه تجارت نفت است، در حالیکه اینگونه نیست. دبی از هر لحاظ پیشرفت کرده و در این کشور از تجارت گرفته تا گردشگری فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. از طرف دیگر بخاطر موقعیت جغرافیایی این کشور، دو سوم جمعیت جهان می توانند با یک پرواز ۶ ساعته به دبی بروند.

علاوه بر این، دبی چنان شرایط بازرگانی بین المللی را برای تجار فراهم کرده که بازرگانان ایرانی که خرید از چین را انجام می دهند، ابتدا محموله خود را وارد دبی کرده سپس از آنجا وارد ایران می کنند. حمل بار از چین به دبی و سپس انتقال آن به ایران، این امکان را برای تاجر فراهم می کند تا هزینه های ترخیص را کاهش دهد.

  1. ثبات اقتصادی و سیاسی

مورد مهم دیگری که باعث می شود تا تاجران ایرانی دبی را برای تجارت انتخاب کنند، ثبات اقتصادی و سیاسی است. خرید از دبی همیشه برای تجار سودآور بوده است. ابتدا اقتصاد امارات متحده بر پایه نفت و گاز بود اما دولت این کشور توانست با برنامه ریزی های به جای خود، در خصوص گردشگری و املاک نیز فرصت های جدیدی فراهم آورد.

سیاست دبی به گونه‌ ای است که به ملیت های مختلف اجازه می دهد تا با شرایط خوب در این کشور زندگی کرده و به پیشرفت آن کمک کنند. اکنون بسیاری از مردم دنیا به علت شرایط خوب اقتصادی و موقعیت های شغلی که در دبی وجود دارد، به این کشور مهاجرت می کنند. به همین دلیل دبی روز به روز به ثبات اقتصادی و سیاسی افزوده می‌ شود.

  1. ابتکارات و سیاست های دولت

سومین موردی که در خرید از دبی، تاثیرگذار است، ابتکارات و سیاست های دولت می باشد. همانطور که در بند قبلی اشاره کردیم، امارات متحده سیاست های برنامه ریزی شده ای برای پیشرفت خود دارد. سیستم مالیاتی این کشور کارآمد بوده و روز به روز بر موقعیت های شغلی در این کشور افزوده می‌ شود. بنابراین سالانه صد ها نفر به این کشور مهاجرت کرده و شروع به کارآفرینی می کنند.

در سال های اخیر دولت ابتکارات جالبی برای جذب استعداد های کشورهای دیگر به کار گرفته است. از جمله این ابتکارات می توان به: برنامه کار مجازی دبی، برنامه بازنشستگی در دبی، ویزای اقامت ۱۰ ساله به متخصصان واجد شرایط مانند: پزشکان، مهندسان، مبتکران و کارآفرینان. اشاره کرد.

در بخش مالیاتی نیز پول ملی امارات متحده به دلار آمریکا متصل است. بنابراین درصد ریسک خرید از دبی پایین است. علاوه بر این درهم که پول رایج در این کشور است توانسته در سال های اخیر ارزش خود را حفظ کند. بانک های امارت متحده خدمات کاملی در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. از این رو تجار ایرانی با چنین شرایط و امکانات ویژه ای که در دبی فراهم شده، این کشور را برای تجارت انتخاب می کنند.

پرسود ترین کالاهای وارداتی از دبی

با مطالبی که در بخش های قبلی بیان کردیم، متوجه شدید که واردات از دبی تا چه حدی می تواند برای شما سود داشته باشد. اما در این قسمت از مقاله می خواهیم شما را با پرسودترین کالاهای وارداتی از دبی آشنا کنیم که عبارتند از:

  • پارچه
  • پوشاک
  • لوازم آرایشی
  • تلفن همراه و لوازم جانبی آن
  • قطعات یدکی خودرو
  • لوازم خانگی
  • دوچرخه
  • مواد غذایی

در صورت نیاز به دریافت مشاوره تخصصی می توانید از کارشناسان حرفه ای که سالها در حوزه تجارت با دبی تجربه کاری دارند، کمک بگیرید.

سخن پایانی در مورد خرید از دبی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با خرید از دبی بیشتر آشنا کنیم. ابتدا در مورد اینکه چرا باید دبی را برای شروع تجارتمان انتخاب کنیم مطالبی بیان کردیم. سپس ۳ دلیل مهم برای تجارت با دبی و پرسود ترین کالاهای وارداتی از دبی را برشمردیم. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

پیمایش به بالا