واردات از ترکیه

واردات از ترکیه به سبب همسایگی این کشور با ما و همچنین همجواری آن با اروپا از اهمیت خاصی برخوردار است. علاوه بر این ترکیه از جمله کشورهای تولید کننده در زمینه های مختلف است که طی سال های اخیر در زمره کشورهای در حال توسعه و با پیشرفت قابل توجه دسته بندی می شود.

اکثر اجناس و کالاهای ترکیه در سال های اخیر محبوبیت فوق العاده بالا و زیادی را در بین ایرانیان پیدا کرده و با در نظر گرفتن این موضوع نیز هر زمان که واردات کالا از ترکیه به ایران صورت می گیرد، کالاها در فرصتی بسیار کوتاه به فروش می رسد و طبیعی است که تمامی کالاها سود بالایی را برای وارد کنندگان خود به همراه داشته باشد.

از جمله کالاهای مهم و بسیار زیادی که وارد کشور ایران می شوند شامل انواع پوشاک، مواد خوراکی و غیره است که ما امروز در این جا قصد داریم برای شما تمامی نکات مهم و حائز اهمیت در زمینه واردات از ترکیه را بیان کنیم.

واردات از ترکیه چه مزیت هایی به دنبال دارد؟

ترکیه به عنوان یکی از کشورهایی است که از نظر واردات کالا به کشور ایران، در طول سال مراودات تجاری بسیار بالایی دارند. لازم به ذکر است این نکته را بیان کنیم که کشور ترکیه یکی از قدیمی ‌ترین همسایه هایی است که از زمان های خیلی دور با ایران روابط تجاری خود را حفظ کرده و در سایر حوزه ‌های مختلف تجاری دیگر نیز داد و ستدهای خود را دارند.

با توجه به روابط دوستانه این دو کشور و واردات از ترکیه بسیاری از بازرگانان سعی کرده اند روی وارد کردن کالا از کشور ترکیه تمرکز کنند و در این زمینه فعالیت اقتصادی فوق العاده مناسب و خوبی نیز به دنبال دارند.

پیش از هر کاری در مرحله اول باید بررسی های لازم روی تمامی کالاهایی که از کشور ترکیه وارد می شود، صورت گیرد و با توجه به میزان تقاضای بازاری ‌ها کالاهای مورد نیاز را مشخص کنند.

با در نظر گرفتن این موارد نیز آشنایی با کشور ترکیه و انواع حوزه های اقتصادی و محصولات این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. باید بیان کنیم ترکیه در میان کشورهای ایران و عراق سوریه و بلغارستان و آذربایجان و یونان قرار گرفته است.

در حالت کلی می ‌توان اینگونه بیان کرد که واردات کالا از ترکیه دارای مزایای بسیار زیادی است که یکی از مهمترین آن ها نزدیک بودن این کشور به ایران و صرف هزینه های کم برای حمل و نقل می باشد‌. همچنین از طریق این کشور واردات از اروپا نیز امکان پذیر است.

واردات از ترکیه

مراحل واردات کالا از ترکیه به چه صورت است؟

قوانینی که برای واردات کالا از ترکیه در نظر گرفته می شود تفاوت چندانی با سایر کشورها ندارد. دو کشور ایران و ترکیه در کنوانسیونی به نام تیر عضو هستند که با توجه به آن واردات از ترکیه یا حتی صادرات به این کشور با روالی فوق العاده ساده صورت می گیرد.

با توجه به این کنوانسیون و بر اساس آن پلیس در این کشور به هیچ عنوان اجازه باز کردن محصولات بسته بندی شده را ندارد مگر در مواقعی که کالای مورد نظر مشکوک باشد. در صورت رخ دادن چنین مشکلی می تواند تمامی کالاها را به طور کامل بررسی کنند.

واردات از ترکیه با سرعت فوق العاده بالایی انجام می گیرد و همچنین در رابطه با بستن قرارداد و وارد کردن کالا دارای سرعت زیادی هستند. میزان بسیار زیادی از واردات کالا از ترکیه توسط بازرگانان که در منطقه آزاد ماکو قرار گرفته انجام می شود. انواع مختلفی از محصولات متنوع کشاورزی مانند فندق و میوه و سبزی های خوراکی و… مواد وارداتی از کشور ترکیه هستند.

چرا واردات از ترکیه در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است؟

موارد مختلف و گوناگون و البته بسیار زیادی باعث شده تا واردات از ترکیه با افزایش فوق العاده بالا و چشمگیر روبرو شود. یکی از همین موارد فاصله نزدیک دو کشور ایران و ترکیه با یکدیگر است که البته این امر جوانب مثبت مختلف و گوناگونی را به همراه دارد.

معمولاً بازرگانان ایرانی که برای واردات کالا به کشور ترکیه سفر می کنند، امکان نزدیک شدن به بازارهای اروپایی نیز برای آن ها فراهم شده و همین مورد یکی از مهمترین دلایل علاقه ایران به واردات از ترکیه است.

پس از به وجود آمدن بسیاری از تحریم های اقتصادی، کشور ایران سعی می کند جهت وارد کردن بخشی از کالاهای مورد نیاز خود از کشورهای ثالث استفاده کند که ترکیه نیز به عنوان یکی از همین کشورها است.

واردات از ترکیه

بهترین کالاها برای واردات از ترکیه کدام ها هستند؟

پیش از هر چیزی برای واردات کالا از ترکیه یک نکته مهم و ضروری وجود دارد و آن هم تحقیق در مورد کالاهای مهم وارداتی از این کشور به همراه کالاهایی با تخفیف فوق العاده بالا هستند.

به طور مثال برخی از اجناس مانند کاغذ تیشو به عنوان آن دسته از کالاهایی می باشد که دارای تخفیف ۱۰ الی ۳۰ درصدی هستند سایر اجناس دیگری که دارای تخفیف هستند، شامل صفحات فولادی، مفتول به هم تنیده شده، اجاق با سوخت گازی و رادیاتور حرارت مرکزی است.

چنانچه قصد وارد کردن لوازم آرایشی از کشور ترکیه را دارید اولین و مهمترین کار دریافت مجوز بهداشت است و البته تعداد بسیار محدودی از کالاها و برندها این مجوز را می گیرند. جهت بررسی کردن کالا و اخذ مجوز لازم پیشنهاد می دهیم که حتما از یک شرکت بازرگانی مرتبط کمک بگیرید.

شرکت بازرگان ایرانی بهترین گزینه برای واردات از ترکیه

در مطالب فوق سعی کردیم در رابطه با نکات و شرایط واردات کالا از ترکیه برای شما مطالبی را بیان کنیم و در اینجا نیز باز هم باید یادآور شویم که ترکیه یکی از نزدیک ترین همسایگان ایران است و در سالیان دور به عنوان یکی از اصلی ترین شرکت های تجاری ایران به حساب می آید.

وارد کردن کالا از این کشور دارای شرایط و ضوابط خاصی است و برای اینکه بتوانیم یک تجارت سودآور و مناسب داشته باشید در وهله اول باید با تمامی مراحل آن آشنایی پیدا کنید. مجموعه بازرگان ایرانی با داشتن تجربه و مهارت کافی در رابطه با تجارت های بین المللی زمینه کاملی برای تمامی تجار های ایرانی فراهم کرده تا بتوانند به راحتی و بدون هیچ گونه دغدغه ای کالاهای مورد نیاز خود را از کشور ترکیه وارد کنند. همچنین شما می توانید از خدمات واردات از چین و واردات از امارات که توسط این بازرگانی ارائه می شود استفاده نمایید.

واردات از ترکیه

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید در رابطه با واردات کالا از ترکیه مواردی را برای شما بیان کردیم و در پایان نیز باید یادآور این موضوع شویم که انجام این کار نیز دارای روال و مراحل قانونی خود می باشد و به شما پیشنهاد می دهیم که حتما به شرکت بازرگان ایرانی مراجعه فرمایید. با توجه به سابقه درخشانی که در این مورد دارند می توانند به بهترین نحو ممکن به تمامی مراحل واردات از ترکیه را برای شما انجام دهند.

توجه داشته باشید با در نظر گرفتن این موضوع که ترخیص کالا از گمرک مراحل ساخت و بسیار طولانی به دنبال دارد معمولاً تجار ها سعی می‌ کنند این مرحله را به عهده یکی از شرکت های وارد کننده بسپارند، چرا که آن ها با مراحل و قوانین ترخیص آشنایی کامل را داشته و این کار را در سریعترین زمان ممکن انجام خواهند داد. البته این کار آنچنان هم سخت نیست و به تجربه و دقت بالا احتیاج دارد.

پیمایش به بالا