واردات از اروپا

اروپا به جمع ۲۸ کشور از جمله اسپانیا، ایتالیا، اتریش، آلمان، اسلواکی، استونی، دانمارک، اسلوونی، ایرلند، بریتانیا، رومانی، چک، بلژیک، بلغارستان، و… گفته می ‌شود که البته آن ها را به عنوان اتحادیه اروپا نیز می ‌شناسند. بهتر است این موضوع را بدانید واردات  از اروپا و تجارت با کشورهای اروپایی با سایر کشورها مانند واردات از چین کاملاً متفاوت بوده و با در نظر گرفتن شرایط تحریم واردات از اروپا به تخصص و مشورت افراد کاردان احتیاج دارد که در این باره شرکت بازرگان ایرانی می ‌تواند در این زمینه راهنما و کارگشای شما باشد.

با توجه به آمار و ارقام، کشورهای آلمان و فرانسه جز آن دسته از کشورهایی هستند که واردات کالا به ایران از طریق آن ها بسیار بالا بوده و می توان گفت به عنوان پیشتاز این قضیه در میان سایر کشورهای دیگر هستند.

چه کالاهایی از اروپا به ایران وارد می شود؟

بیش از هر چیزی باید در رابطه با واردات از اروپا بیان کنیم که کالاهای وارداتی شامل قطعات مکانیکی و صنعتی، انواع لوازم جانبی موبایل، مواد اولیه ساختمانی برای ساخت و ساز، انواع مواد شیمیایی و… می ‌باشد. البته در برخی موارد دیگر نیز از کشور آلمان الکترودهای زغالی برای کوره ها، آنتی سرمک ها، الیاف سنتتیک، دانه های سخت گندم و انواع دستگاه های مکانیکی با کارایی های خاص و غیره وارد خواهد شد.

واردات از اروپا

قوانین مربوط به واردات از اروپا به ایران

از جمله قوانین مهم مربوط به واردات از اروپا عبارت اند از:

  • آشنایی کامل با تمامی دستورات و قانون های مربوط به گمرک
  • یادگیری تعرفه های مربوط به گمرک کشور ها
  • در مورد ارزیابی قرار دادن بازار فروش در کشور مقصد مورد نظر
  • لازم است مجهز ترین و بهترین وسیله حمل و نقل برای واردات را انتخاب کنید.
  • آشنایی با تمامی روش های ترخیص کالا در گمرک
  • باید یک شرکت معتبر و شناخته شده برای صدور اسناد و ترخیص کالا انتخاب کنید که در این رابطه ما به شما شرکت بازرگان ایرانی را معرفی می کنیم.

حداقل سرمایه لازم برای واردات از اروپا

ممکن است برای بسیاری از تاجران و بازرگانان این سوال به وجود آید که باید چه میزان سرمایه ای برای وارد شدن کالا از اروپا کنار بگذارند و در پاسخ به این سوال باید بیان کنیم به هیچ عنوان نمی ‌توان یک رقم کامل و کلی را در اختیار شما قرار داد، اما در این میان باید بدانید حداقل سرمایه لازمی که شما باید برای واردات از اروپا در نظر بگیرید به یک عامل مهم آن هم نوع کالای وارداتی مورد نظر بستگی دارد.

هزینه واردات از اروپا به چه صورت است؟

همانطور که شما هم مطلع هستید جهت واردات از اروپا یا حتی برای وارد کردن کالا از هر کشوری به کشور دیگر در وهله اول احتیاج است هزینه ‌های مرتبط با آن را در نظر بگیرید، اما همانطور که در مطالب فوق نیز بیان کردیم با در نظر گرفتن نوع کالا هزینه ها نیز متغیر خواهد بود.

اولین نکته ای که روی هزینه واردات از اروپا تاثیر بسیار مهم و چشمگیری را به دنبال دارد چگونگی وارد کردن کالا یعنی نوع حمل و نقل می باشد، چرا که از این طریق هزینه نهایی برای شما می تواند افزایش یا کاهش پیدا کند.

از جمله موارد مهم دیگری که روی هزینه های مربوطه تاثیر می گذارند عبارتند از:

  • قیمت تمام شده کالاهای مورد نیاز و خریداری شده
  • تعرفه مربوط به بازرسی کالا
  • تعرفه مربوط به حمل و نقل آن
  • بیمه ‌ای که باید برای کالا پرداخت شود
  • تعرفه عادی گمرکی
  • تعرفه مربوط به انبارداری
  • ترخیص کالای وارداتی
  • تعرفه های مربوط به حمل و نقل که با توجه به نوع آن متفاوت است.
  • هزینه های نام برده شده به صورت کاملاً متغیر بوده و در برخی موارد نیز این امکان وجود دارد تاجر یا وارد کننده شامل معافیت شوند.

واردات از اروپا

عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی واردات از اروپا

در این قسمت می رسیم به عوامل تاثیر گذار در قیمت نهایی که شامل موارد زیر می ‌شود.

  • اولین و مهمترین مورد مربوط به وزن و حجم کالاهای وارداتی به کشور می باشد و به هر میزانی که این دو مورد افزایش یا کاهش پیدا کند هزینه نیز همزمان با آن تغییر خواهد کرد.
  • وزن قیمت حجمی کالا با توجه به قیمت باری که ارسال شده است.
  • هزینه مربوط به حمل کالای وارداتی آن هم به هر طریقی که به گمرک رسیده باشد.
  • پرداخت کردن قیمت نهایی کالا در کشور مبدا

قوانین مربوط به واردات از اروپا

همانطور که به خوبی مطلع هستید تمامی امور بازرگانی احتیاج به کسب اطلاعات قوانین مربوط به آن دارد و باید این نکته را در نظر داشته باشید که قوانین و مقررات نیز هر روزه در حال یکسری تغییر و تحول و به روزرسانی هستند. اطلاع از قوانین مربوط به واردات از اروپا می ‌تواند به تجار و بازرگانان کمک کند تا مراحل را به درستی و بدون هیچگونه کم و کسری انجام دهند. برخی از قوانین ها پایه بوده و برخی دیگر نیز جز آیین‌ نامه‌ ها و برنامه‌ های اجرایی می‌ شود.

از قوانین مهم و مربوطه می‌توان به مقررات صادرات و واردات اشاره کرد. این قانون در زمره اصلی ترین قوانین پایه تجارت به حساب آمده و در سال ۱۳۷۲ نیز به تصویب رسیده است که در آن تمامی قانون های لازم و خط های قرمز به طور کامل بیان شده و شامل ۲۴ قانون و ماده مختلف نیز می باشد.

قانون بعدی که قصد داریم در رابطه با آن صحبت های لازم را برای شما ارائه دهیم مربوط به آیین نامه امور گمرکی است که البته در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسیده و نکات بسیار مهم و ارزشمندی نیز در رابطه با ترخیص کالا و فرایند های گمرکی درون خود جای داده است.

در مورد آخر نیز باید به بخش نامه های اجرایی اشاره داشته باشیم که درون آن ها از مهمترین و ضروری ترین قوانین واردات از اروپا نام برده شده و تجار و بازرگانان را با جزئی ترین و به روز ترین قوانین مربوط به آن آشنا می کند.

واردات از اروپا

سخن پایانی

همانطور که ملاحضه کردید در رابطه با واردات از اروپا مطالبی را در اختیار شما قرار دادیم و در پایان نیز باز هم باید به طور مجدد یادآوری این موضوع شویم که واردات کالا از سایر کشورهای مختلف به عنوان یکی از موارد مهم و با اهمیت تلقی می شود که از این طریق می ‌تواند درآمد بسیار مورد قبولی را برای کشور یا حتی تجار و بازرگانان فراهم کند.

اما حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که مسئله واردات و صادرات از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار می باشد و با در نظر گرفتن همین موضوع نیز باید به تمامی مراحل و روال کار آشنا باشید تا بتوانید بدون هیچ گونه دغدغه و دردسری کالای مورد نظر خود را به داخل کشور وارد کنید و به همین دلیل نیز باید به سراغ یک شرکت شناخته شده و معتبر در این زمینه بروید که ما در اینجا به شما پیشنهاد می دهیم حتماً بازرگان ایرانی را انتخاب کنید، چرا که دارای سابقه بسیار درخشانی در این زمینه بوده و تمامی مراحل کار را به خوبی برای شما توضیح داده و سپس اقدام به واردات خواهند کرد. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

پیمایش به بالا