واردات از عراق

واردات از عراق با شرایط خاص و مخصوص به خود انجام می ‌شود که قصد داریم در ادامه تمامی آن ها را برای شما بیان کنیم. بیش از هر چیزی بهتر است در رابطه با عراق و نکاتی که در زمینه تجارت با این کشور وجود دارد مطالبی را بیان کنیم. عراق به عنوان یکی از کشورهای همسایه ایران و قدیمی ترین شرکای اقتصادی نیز محسوب می شود.

برای این که بتوانید به بهترین نحو ممکن امر واردات از عراق را انجام دهید در وهله اول باید با تمامی نکات و شرایط مربوط به آن آشنایی لازم را داشته باشید. با در نظر گرفتن تمامی موارد گفته شده تلاش می کنیم تا هر آنچه که لازم است را به طور کامل در اختیار شما قرار دهیم.

وضعیت اقتصادی عراق برای واردات

شاید به خوبی از این موضوع اطلاع داشته باشید که این کشور وابستگی فوق‌العاده بالایی به نفت دارد و به عبارتی می توان اینگونه بیان کرد که بر پایه نفت است.

به طور کلی باید بگوییم ۹۵ درصد از تمامی درآمدهای عراق با استفاده از فروش نفت حاصل خواهد شد. البته با توجه به جنگ های متعدد داخلی و تحریم های بلند مدتی که برای این کشور به وجود آمد اقتصاد آن را نیز دچار مشکل کرد، اما همان طور که بیان کردیم از زمان های بسیار قدیم دو کشور ایران و عراق به عنوان شرکای اقتصادی شناخته شده و در طول سال نیز کالاهای بسیار زیادی از عراق به وارد ایران می شود. عوامل مهم و متعددی مانند کم بودن فاصله دو کشور، نزدیک بودن فرهنگ مردمان و سایر موارد مهم باعث شده تا تجارهای بسیار زیادی در ایران واردات از این کشور را انجام دهند.

هر چند که عراق از نظر تولیدی و بحث واردات در مقایسه با واردات از چین، واردات از ترکیه و واردات از امارات قابل مقایسه نیست. اما می توان واردات از کشورهای مثل چین و اتحادیه اروپا را هم از طریق عراق انجام داد.

قوانین گمرکی برای واردات از عراق

یکی از مهمترین موارد برای واردات کالا از هر کشوری قوانین مربوط به گمرک آن است، که در رابطه با آن باید بیان کنیم آخرین قانون گمرک کشور عراق مربوط به سال ۱۹۸۴ بوده و طبق آن اداره گمرک عراق به کمیسیون عمومی نام گرفته، لازم است به توضیح این موضوع بپردازیم که به غیر از مواد مخدر، مشروبات الکلی، مواد منفجره و اسلحه امکان صادرات یا واردات کالاهای مختلف مجاز است.

در رابطه با ارزیابی کالاها نیز باید این نکته را بیان کنیم که فاقد هرگونه تشریفات خاص یا بررسی های ریز و درشت توسط کارشناسان ویژه است و معمولا با در نظر گرفتن گروه‌های کالایی آن را ارزیابی و عوارض تعیین می شود.

واردات از عراق
واردات از عراق

واردات از عراق و روش های انجام آن به چه صورت است؟

یکی از موارد مهم و ضروری که در رابطه با واردات از عراق اهمیت بسیار بالایی دارد، آشنایی با روش های حمل و نقل کالا از این کشور به ایران است.

در حالت کلی باید به توضیح این موضوع بپردازیم که کشور عراق در رابطه با سیستم های حمل و نقل کالا برای وضعیت نسبتاً مناسبی بوده و این امکان فراهم است تا کالاهای انتخابی و مورد نظر را به کمک روش های مختلف به داخل کشور وارد کند. روش های مربوط به حمل و نقل کالا به چهار بخش مختلف تقسیم بندی شده که قصد داریم در ادامه هر یک از آن ها را به طور کامل برای شما بیان کنیم.

زمینی و جاده ای

یکی از روش های کاربردی که برای واردات از عراق مورد استفاده قرار می‌ گیرد، زمینی و جاده‌ای است که در زمان گذشته نیز از محبوبیت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و البته امروزه نیز اکثر تجاران آن را بهترین روش می دانند.

امروزه ماشین های سنگین که البته دارای ایمنی بسیار بالایی نیز هستند مسئولیت انتقال کالاها در روش زمینی را به عهده گرفته و می توانند تمامی کالاهای مورد نظر را تا هر مکانی که بخواهید به راحتی حمل کنند. البته با توجه به مشترک بودن مرز ایران و عراق این روش دارای سرعت فوق العاده بالا و از هزینه کمتری نیز برخوردار است‌.

حمل و نقل ریلی

کشور عراق از شبکه خطوط ریلی نیز برخوردار می باشد که کاملاً استاندارد بوده و با در نظر گرفتن وسعت متوسطه عراق سیستم راه آهن مربوط به این کشور مساحت بیشتری را در برگرفته وضعیت قطار نیز با عنوان وسایل متداول حمل و نقل مسافران و حق بار به شمار می آید. این کشور دارای دو خط راه آهنی فوق العاده مهم که از بغداد و موصل و تا مرز سوریه نیز ادامه پیدا کرده که به شبکه ریلی ترکیه نیز متصل می شود. البته یک خط داخلی نیز میان شهرهای بغداد و بصره قرار گرفته که این امکان را فراهم کرده تا برای واردات از عراق و حمل و نقل کالا از این روش های ترکیبی استفاده کنید تا کالاهای خود را بدون هرگونه دغدغه و دردسر ی در سریع ترین زمان ممکن منتقل کنید.

حمل و نقل دریایی

یکی دیگر از راه‌های واردات از عراق حمل و نقل به صورت دریایی می باشد. باید به توضیح این موضوع بپردازیم که ایران و عراق دارای مرز مشترک دریایی هستند و با در نظر گرفتن این موضوع نیز امکان وارد کردن کالا با استفاده از این روش به راحتی امکان پذیر است. عراق از ۵۲۷۹ کیلومتر راه آبی برخوردار است.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که با توجه به ناچیز بودن مرزهای آبی حمل و نقل دریایی نسبت به ترانزیت زمینی دارای حجم زیادی نیست.

حمل و نقل هوایی

کشور عراق دارای ۱۱۰ فرودگاه که فرودگاه های بغداد و بصره به عنوان مهمترین ها به حساب می آیند. البته در این میان ۷۶ فرودگاه آن آسفالت و ۳۴ فرودگاه دیگر خاکی هستند و امکان حمل و نقل به صورت هوایی را نیز به راحتی فراهم کرده اند.

بهترین تجارت و واردات از عراق با بازرگانی ایرانی

واردات از عراق زمانی می‌ تواند به بهترین نحو ممکن انجام شود که شما برای انجام این کار به یک شرکت معتبر و شناخته شده مراجعه کنید.

کشور عراق از زمان گذشته تا به امروز یکی از مهمترین شرکای اقتصادی ایران به حساب آمده و در سال های اخیر نیز کالاهای متنوع و بسیار زیادی بین این دو کشور مبادله شده است.

اگر شما نیز قصد انجام واردات از عراق بدون هرگونه دغدغه و مشکلی را دارید پیشنهاد می دهیم که حتماً به بازرگانی ایرانی مراجعه فرمایید، چرا که این شرکت دارای سابقه فوق العاده بالا و درخشانی در زمینه واردات می باشد و از این طریق امکان سپردن تمامی مراحل لازم به شرکت بدون هرگونه استرس و نگرانی وجود دارد.

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید در رابطه با واردات از عراق مطالب لازم را در اختیار شما قرار دادیم و در پایان نیز باز هم باید به توضیح این موضوع بپردازیم که انجام این کار از حساسیت های خاص و ویژه‌ای برخوردار است و با در نظر گرفتن تمامی این موارد و مشکلات پیش رو آن دسته از افرادی که قصد انجام چنین کاری را دارند در وهله اول باید به یک شرکت شناخته شده مراجعه فرمایند تا متخصصان و مشاوران تمامی نکات ریز و درشت را در اختیار آن ها قرار دهند و پس از این موضوع امکان انجام کارهای مربوط به واردات صورت بگیرد. شرکت ما از این قابلیت برخوردار است تا با به روزترین روش های موجود واردات از عراق را برای متقاضیان انجام دهد. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید از شما سپاسگزاریم.

پیمایش به بالا