بازرگان ایرانی - خرید از ترکیه

موضوع مورد بحث ما در این مقاله خرید از ترکیه است. اجناس ترکی در بازار ایران طرفداران خاص خود را دارد. اجناس ترکی همیشه در بازار به چشم می خورند. چرا که اجناس ترکی کیفیت و قیمت مناسبی دارند. خریداران همیشه به دنبال خرید کالاهایی با کیفیت بالا و قیمت پایین هستند و ترکیه این خواسته آنها را برآورد می کند.

کشور ترکیه سیاستی را انتخاب کرده که در این کشور بهترین کالا ها در هر زمینه با قیمت مناسب تولید و به کشورهای همسایه صادر می شود. ایران یکی از کشورهای همسایه ترکیه است که سالانه انواع کالا ها را از این کشور وارد کرده و در بازار فروش عرضه می‌ کند.

تجار ایرانی برای اینکه بتوانند بهترین کالا ها را از ترکیه خریداری کنند همیشه به دنبال پیدا کردن منصف ترین فروشندگان هستند. با پیدا کردن فروشندگان منصف کار خرید از ترکیه به بهترین شکل ممکن انجام می گیرد. زیرا در صورتی که فروشنده جنس خوب در اختیار تاجر قرار ندهد، بدون شک فردا در مسئله فروش مشکل پیش خواهد آمد. بازرگان ایرانی از جمله شرکت های بزرگ در زمینه واردات از ترکیه است که شما در هر زمینه ای می توانید با آن همکاری کنید.

چرا خرید از ترکیه!

همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، اجناس ترکیه یکی از بهترین جنس های موجود در بازار های جهانی هستند. ترکیه در هر حوزه ای پیشرفت قابل توجهی داشته و این پیشرفت خود را مدیون برنامه ریزی صحیح است. هم اکنون خرید از ترکیه مورد توجه تاجران ایرانی قرار گرفته است. چرا که سالانه تعداد زیادی لوازم خانگی، لوازم آرایشی، لباس، قطعات انواع ماشین ها و … از ترکیه وارد کشورمان ایران می شود.

هر تاجری برای اینکه بتواند تجارت موفقی داشته باشد باید بازار هدف خود را به خوبی بشناسد. بنابراین فرد ابتدا باید هدف خود از تجارت را مشخص کرده، سپس به سراغ کشورهایی برود که تجارت با آنها سود زیادی دارد. ترکیه یکی از چند کشوری است تجارت با آن همیشه برای ما پر سود بوده است.

خرید از ترکیه چنانچه با رعایت قوانین صورت گیرد، می تواند فایده های زیادی داشته باشد. محصولاتی که در ترکیه تولید می شوند از لحاظ کیفیت عالی بوده و قیمت مناسبی دارند. علاوه بر این هزینه های ترخیص و حمل و نقل کالا ها از ترکیه به ایران پایین است. چرا که ما با ترکیه مرز زمینی و هوایی داریم و این باعث شده تا کالا ها در سریع ترین زمان ممکن در گمرک ترخیص شوند.

مراحل خرید از ترکیه

تاجر بعد از این که هدف خود را از تجارت با ترکیه مشخص کرد، باید لیستی از کالا های پر سود را در دست‌ داشته باشد. چرا که بدون در نظر گرفتن شرایط و تخمین سود هیچ تاجری نمی تواند در کار خرید از ترکیه موفق شود. خرید از این کشور شرایط خاص خود را دارد و نیازمند یکسری مدارک است. هر تاجری از واردات کالا هدفی دارد. دسته ای از تجار کالاهای مصرفی را خریداری و وارد خاک ایران می کنند. دسته ای دیگر به سراغ کالاهای صنعتی می روند.

به هر حال هر هدفی که از تجارت با ترکیه داشته باشید، باید با شرایط و مدارک لازم جهت خرید از ترکیه و ترخیص آنها نیز آشنایی داشته باشید. بدون آشنایی با مدارک لازم به هیچ عنوان نمی توانید در کاری که شروع کرده اید، موفق شوید. با وجود این احتمال دارد به جای سود، متحمل ضرر و زیان های زیادی شوید.

در اینجا می خواهیم شما عزیزان را با مدارک لازم جهت ترخیص اجناس ترکی در گمرک آشنا کنیم:

اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا  از ترکیه

دسته اول: مدارک مربوط به کالا

  1. ترخیصیه
  2. قبض انبار
  3. بارنامه
  4. پیش فاکتور یا پروفرما
  5. فاکتور
  6. فهرست عدل بندی
  7. گواهی مبدا
  8. ثبت سفارش بازرگانی
  9. بیمه نامه
  10. گواهینامه استاندارد
  11. مجوزهای قانونی
  12. گواهی بازرسی

دسته دوم: مدارک مربوط به صاحب کالا

  1. اصل کارت بازرگانی
  2. اصل کارت ملی
  3. کپی تمام صفحات کارت بازرگانی
  4. کپی صفحه کارت ملی صاحب کالا (جهت احراز هویت در گمرک)

دسته سوم: مدارک مربوط به نماینده صاحب کالا

  1. اصل و کپی کارت ملی
  2. اصل و کپی وکالت نامه محضری
  3. اصل و کپی معرفی نامه برای گمرک مربوطه
  4. کپی وکالت
  5. کپی معرفی نامه
  6. کپی دفترچه بیمه

اهمیت کار شرکت  بازرگانی خرید از ترکیه

 شرک بازرگان ایرانی از طرق متلف مانند خریدار در ترکیه و ارتباط با تامین کننده کار خرید راحت می کند و با ترخیص کار نیز در ترخیص کالا به شما کمک می کند. ترخیص کار فردی است که با تمام قوانین گمرکی، شرایط و مدارک لازم جهت ترخیص کالا ها از گمرک آشنایی دارد. این فرد با تجربه ای که از ترخیص کالا ها کسب کرده به خوبی می تواند مراحل مربوط به ترخیص کالا در گمرک را انجام دهد. اگر اطلاعات زیادی در خصوص خرید از ترکیه، مراحل ترخیص و استاد و مدارک لازم ندارید، پیشنهاد می کنیم از ترخیص کار گمرک کمک بگیرید.

ترخیص کار در گمرک بعد از انجام خرید و دریافت لیست شروع به جمع آوری مدارک لازم می کند. این فرد با توجه به مهارتی که دارد در سریع ترین زمان ممکن اسناد لازم را جمع می کند. سپس این مدارک را به گمرک تحویل داده و روند ترخیص را بهبود می بخشد. در صورتیکه سوالی در رابطه با ترخیص کالا از گمرک ترکیه دارید، می توانید با ترخیص کننده کالا تماس گرفته و مشاوره دریافت کنید.

ترخیص کننده از گمرک ترکیه ۲۴ ساعت شبانه رو در دسترس شما عزیزان قرار دارد. بنابراین اگر به مشکل برخوردید می توانید با ترخیص کار تماس گرفته و از او کمک بخواهید.

سخن پایانی در مورد خرید از ترکیه

در این مقاله در رابطه با خرید از ترکیه مطالبی بیان کردیم. ابتدا شما عزیزان با دلایل تجارت با ترکیه و سپس اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ترخیص کالا ها و در نهایت با اهمیت کار ترخیص کار آشنا شدید. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از اینکه تا آخر این مطلب همراه ما بودید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

پیمایش به بالا