واردات از چین

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد واردات از چین را دارید و تجربه واردات از چین را ندارید، بی شک ذهن شما را انواع مختلفی از سوالات پر کرده است. مثلا اینکه مراحل واردات از چین چیست؟ حداقل سرمایه برای واردات چه میزان است؟ آیا با ۱۰۰۰ دلار هم می شود واردات از چین را انجام داد؟ شرایط واردات عمده از چین کدام است؟ مشکلات واردات از چین کدام اند؟ آیا خودمان به صورت مستقیم از چین واردات انجام دهیم یا با شرکت واردات از چین همکاری کنیم؟

خب اگر مجموعه ای از این دست سوالات در ذهن شماست و در واردات از این کشور دو به شک هستید و با شرایط خرید از چین و واردات کالا آشنا نیستید توصیه می کنم حتما و حتما با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم.

مراحل واردات از چین به ایران

 مراحل واردات از چین به ایران مجموعه ای از اقدامات با هدف عبور قانونی از مرز گمرکی ایران  است. این فعالیت ها نه تنها شامل جابجایی فیزیکی محموله، بلکه حفاظت، نگهداری، برچسب زدن، بسته بندی، کاغذ بازی و غیره می شود.

 در عمل، این عملیات مستلزم سطح بالایی از آموزش و تجربه عملی است. کل فرآیند را می توان به مراحل زیر تقسیم کرد:

درخواست مشتری به شرکت بازرگان ایرانی

 می توانید این کار را از طریق تلفن انجام دهید یا از طریق فرم موجود در سایت  درخواست خود را ارسال کنید. در این مرحله، مدیر شرکت اطلاعات اولیه در مورد محموله، جغرافیای تحویل را جمع آوری می کند. اطلاعات جمع آوری شده تجزیه و تحلیل می شود و بر اساس داده های دریافتی، بهترین گزینه تحویل به مشتری ارائه می شود.

مشخص کردن خدمات واردات از چین

پس از تعیین نوع حمل و نقل و نوع تحویل، مذاکرات در مورد نیاز به خدمات اضافی (امنیت، انبار، ترخیص کالا از گمرک و غیره) انجام می شود. هنگامی که تمام جزئیات عملی فرآیند حل و فصل شد، قرارداد امضا می شود.

 از این لحظه، آماده سازی محموله برای حمل و نقل (رسیدن به انبار، برچسب زدن، بسته بندی، قرار دادن در یک ظرف و غیره) آغاز می شود.

ترخیص کالا از چین

 مرحله نهایی ترخیص کالا از گمرک است که در پست های ویژه در خاک ایران انجام می شود. پس از بررسی کلیه مدارک و دریافت مجوز از گمرک، محموله به انبار شرکت یا مشتری ارسال می شود.

 مزایای بازرگان ایرانی این است که تقریباً ۱۴ سال است که در بازار حمل و نقل بار در ایران  فعالیت می کند.  مشتریان ما شرکت هایی هستند که در بخش های مختلف اقتصاد فعالیت می کنند: از کشاورزی گرفته تا صنعت فضایی. ما این فرصت را برای حمل تقریباً هر محموله ای فراهم می کنیم: تجهیزات برای صنایع سنگین؛ محموله های بشردوستانه؛ حیوانات بزرگ؛ محموله های خطرناک و درجه حرارت؛ تجهیزات صنعت نفت و گاز؛ محموله عمومی و غیره.

واردات از چین
واردات از چین

شرایط واردات مستقیم از چین چیست؟ خودمان خرید کنیم یا شرکت بازرگانی واردات از چین

بی شک واردات مستقیم از چین و ارتباط با تامین کننده کالا در این کشور برای هر شخصی که قصد واردات را دارد ارزشمند است. اما آیا این مورد امکان پذیر است. اگر امکان پذیر باشد آیا واردات مستقیم از چین واقعا به صرفه است.

اگر شما مالک یک شرکت بزرگ بزرگ هستید و حجم زیادی از بازار محصولات و یا خدمات خاصی را دارا باشید بی شک واردات مستقیم برای شما ارزشمند است. اما اگر صاحب یک مغازه با وارد کننده خرد و یک شرکت کوچک را دارید به هیچ عنوان خرید مستقیم به صرفه نیست. چرا که سفر به چین بسیار هزینه بر است. علاوه بر این شما باید حتما یک مترجم چینی تخصصی را در این کشور در مدتی که آنجا هستید استخدام کنید. تازه پیدا کردن تامین کننده چینی مورد اطمینان در بازار چین بسیار سخت است. پس اصلا این کار برای چنین افرادی به صرفه نیست. البته برای کسانی که خود به شخصه می خواهند کار واردات از چین را انجام دهند باید موارد مهمی را در نظر بگیرند.

چگونه در چین کالاهای باکیفیت بخریم و گرفتار کلاهبرداران نشویم؟

چگونه کالاهای تحریم شده یا محصولات تولیدکنندگانی که از همکاری با کشورمان خودداری می کنند را به ایران بیاوریم؟ در جواب این سوال باید گفت که پیدا کردن تامین کننده معتبر چینی راه حل نهایی است. اما واقعا این کار ساده ایت؟

 رایج ترین اشتباهات واردکنندگان  کالا از چین چیست؟  

هنگام انتخاب تامین کننده چینی شرکت های ایرانی و اشخاص اغلب به موارد بسیار مهمی مانند وضعیت شرکت، در دسترس بودن مجوز و ادعاها توجه نمی کنند. اشخاص و شرکت های ایرانی از قیمت ها و نمونه ها که راضی بوند، پیش پرداخت را انجام می دهند. اما بعد مشکلات شروع می شود: تقلب، قیمت بالار، مغایرت در قرارداد و ….  در بین اکثر کسانی که بدون تجربه واردات از چین را انجام می دهند مشترک است.

چگونه یک تامین کننده چینی را بررسی کنیم؟

 رایج ترین پاسخ هیچ راهی نیست. و یک شرکت چینی ممکن است تنها در ماه گذشته 10 دادگاه و ثبت تخلف را داشته باشد، اما هیچ کس این را بررسی نمی کند.  به عنوان مثال، یک شرکت روسی وارد کننده لوازم خانگی و ظروف آشپزخانه یک عقد قرارداد با مشخصات سفارش از فولاد 304 برای دو کانتینر امضا کرد. در زمان ثبت سفارش، حجم سفارش به یک کانتینر کاهش یافته بود و تامین کننده نوع فولاد و استیل به کار رفته در کارد و چنگال ها را کاملا متفاوت از چیزی که ثبت شده بود ارائه داد. 

همچنین تجارت را به سبک بازی بزن در رو درآورد ، به شکلی که پس از پیش پرداخت حدود 40 هزار دلار، تامین کننده ارتباط خود را با طرف روسی متوقف کرد و برای هرگونه تلاش برای دسترسی به تلفن ثابت بی نتیجه ماند و تلفن  همراه را قطع کرد. بازدید از کارخانه هیچ نتیجه ای نداشت.

در نهایت تامین کننده پاسخی را که داد این بود: قیمت مواد افزایش یافته است، یا آن را از مواد ارزان می سازیم، یا اصلا این کار را انجام نمی دهیم و پیش پرداخت را پس نمی دهیم. تلاش بعدی پیگیری از طریق پلتفرم علی بابا بود، جایی که تامین کننده پیدا شده بود. چند هفته بعد، علی بابا صراحتاً  اعلام کرد که  به این دلیل که مدیری که با او ارتباط برقرار شده بود در سایت ثبت نشده بود. و از سایت خارج شده است نمی تواند به طرف روسی کمکی کند.  البته حل مسئله از طریق دادگاه بین المللی امکان پذیر است اما تا زمان اجرای حکم قاعدتاً ضابطان چینی اشتباهاتی در ترتیب دادرسی پیدا کرده و درخواست را رد می کنند.

در نهایت شخص آسیب دیده از طریق آشنایان خود به رسانه ها و خبرگزاری محلی شین هوا مراجعه کرد. پس از استفاده از رسانه ها و به عبارتی رسانه ای شدن موضوع، تامین کنندگان موضع خود را تغییر دادند و وارد مذاکره شدند. در نتیجه سفارش از مواد مورد نیاز مشتری با کمی تعدیل هزینه انجام شد. در صورتی که در یک توافق بین المللی امکان امتناع یک طرفه از معامله در صورت نکول قیمت و کیفیت پیش بینی شده باشد، امکان لغو قرارداد به صورت خودکار وجود دارد، اگرچه این واقعیت ندارد که چینی ها بلافاصله پول را پس دهند.

 یک انتخاب مناسب و عالی در زمینه واردات از چین است است که   رابط های در جلسات حضور داشته باشند و مترجمان چینی زبان را در تیم خود باید به همراه داشته باشید.

واردات از چین

 مشکلات اصلی واردکنندگان ایرانی که امروز با چین کار می کنند چیست؟

 یکی از مشکلات مربوط به تحریم ها است، دومی همچنان مسئله همه گیری کرونا است. علاوه بر این صادرات کالاهای  که در لیست واردات ممنوع قرار دارند از چین مشکل است. و ارسال مستقیم آنها از چین به ایران غیرممکن است، زیرا گمرک های چین اجازه انتقال و صادرات آن را به ایران نمی دهند.   در این مورد، لازم است مشتری نهایی را تغییر دهید، نوعی “افسانه” برای تامین کننده ایجاد کنید و از طریق یک کشور ثالث به ایران صادر کنید. امروزه تجهیزات مخابراتی و شبکه از این طریق وارد می شود. افزایش قیمت تمام شده کالا در این مورد به طور متوسط 10 درصد است.

علاوه بر این موارد  مشکل سفر دشوار به چین و تعطیلی دوره ای کار در مناطق مختلف به دلیل شیوع ویروس کرونا وجود دارد. و اگر یاد گرفته باشیم که با اولین مشکل در دو سال پس از همه گیری کنار بیاییم، می توانیم حتی تجهیزات پیچیده را از چین وارد کنیم.

واردات عمده از چین چگونه است؟

واردات عمده از چین نیز مانند هر خرید عمده دیگر که شما در بازار انجام میدهند صورت می گیرد. و قواعد و اصول خود را دارد. به شکلی که هر چه شما تعداد و حجم خرید بالاتری داشته باشد از لحاظ قیمتی به نفع شما خواهد بود و هزینه ها از چندین نقطه برای شما کمتر می شود. به طور مثال واردات عمده از چین سبب می شود شما چندین بار هزینه ترخیص کالا را نپردازید، یا که هزینه ارسال بار، حمل بار و … برای شما کمتر شود. چون که اگر بار و خرید شما در چند بار و به صورت خرد صورت گیرد شما باید در هر مرحله همه این هزینه را پرداخت کنید.

نکته دیگر در زمینه واردات عمده از چین این است که هر کالایی میزان عمده آن متفاوت است. ممکن است یک کالا ۳۰ عدد از آن را عمده دانست اما بعضی کالا ها در صورتی که بالای چند تن باشد عمده محسوب شود. بنابراین باید قبل از اقدام برای واردات از چین در این خصوص با کارشناسان شرکت ما ارتباط برقرار کنید.

تخصص بازرگان ایرانی در واردات از چین

 بیش از 14 سال کار با چین، ما را به این نقطه رسانده است که چگونه و چطور با چینی ها معامله کنیم تا مشتریان ما ضرر نکنند. ما از مترجمان در مذاکرات  تخصصی استفاده می کنیم.

کارکنانی از مدیران حرفه ای تجارت خارجی و کارمندان چینی زبان همیشه در برابر “تهدید چینی” محافظت نمی کنند. برای اینکه “در چین با مشکل مواجه نشوید، باید تیم بخش خرید  هر مرحله از معامله را کنترل کند.  ما به زبان چینی از جمله فنی مسلط هستیم و ذهنیت چینی را درک می کنیم. ما 16 کارمند چینی زبان و 4 متخصص چینی در بخش خرید از چین داریم. این به ما در مذاکرات مزیت می دهد.  اولاً، ما می توانیم به دلیل دسترسی موجود به پایگاه داده گمرک چین، تامین کنندگان با کیفیتی را پیدا کنیم، که به ما امکان می دهد کل زنجیره تامین را از چین در سراسر جهان ببینیم.

 بیش از 14 سال کار با چین، ما از مترجمان در مذاکرات به متخصصان تدارکات تبدیل شده ایم. ثانیاً، ما تامین کننده را از نظر پارامترهای مختلف، از ایجاد یک شخصیت حقوقی گرفته تا دعاوی و دادگاه ها بررسی می کنیم. ما قبلاً تجربه کسب کرده ایم و حتی با آدرس و شماره تلفن تماس می توانیم وضعیت تامین کننده را تعیین کنیم: یک شرکت بازرگانی، یک تولید کننده یا یک فروشنده.

  ضمناً سرویسی را برای تحویل نمونه محصول به صورت هوایی در 7 روز راه اندازی کردیم. اکنون میانگین ارسال نمونه  25 روز است. در دفتر چین، هفته ای یک بار نمونه کالاها را جمع آوری می کنیم، آنها را برچسب گذاری می کنیم، اسناد را آماده می کنیم، بسته بندی می کنیم و به ایران ارسال می کنیم.

در جلسه “بازارها و تامین کنندگان جدید برای خرده فروشان ایرانی”، کارشناسان بازرگان ایرانی در مورد آنچه باید در هر یک از مراحل در نظر گرفته شود صحبت می کنیم که بعضی از این موارد شامل مباحث زیر است:

نحوه انتخاب یک تامین کننده قابل اعتماد

چه ابزارهایی و چه مواردی در انتخاب شریک مهم است

  • چگونه می توانم نمونه ها را به سرعت و مقرون به صرفه با محموله های اکسپرس محدود تحویل دهم؟
  • هنگام مذاکره با چینی ها چه چیزی را تحت فشار قرار دهیم.
  • چه بندهایی باید در قرارداد بین المللی گنجانده شود تا خطرات به حداقل برسد
  • نحوه انجام بازرسی کیفیت و حمل و نقل از راه دور.

واردات از چین

هزینه واردات از چین چقدر است؟

هزینه واردات از چین شامل موارد مختلف است. عوامل زیر بر هزینه واردات از چین تأثیر می گذارد:

نوع حمل و نقل؛

فوریت تحویل؛

فاصله؛

ماهیت محموله و دسته بندی آن؛

خدمات اضافی.

خدمات اضافی شرکت بازرگان ایرانی طیف کاملی از خدمات اضافی را به مشتریان خود ارائه می دهد. ما با طیف گسترده ای از مشاغل و کارآفرینان کار می کنیم. مشتریان ما هم غول های صنعتی و هم شرکت هایی هستند که در بخش خدمات عمومی فعالیت می کنند. هر مشتری به یک رویکرد فردی نیاز دارد.

 دو مورد از خدماتی که بیشترین درخواست را دارند عبارتند از: برون سپاری فعالیت های اقتصادی خارجی .

شرکت بزرگ برای فعالیت های اقتصادی خارجی، پرداخت صورتحساب در قالب قراردادهای ارزی و همچنین لجستیک و حمل و نقل کالاهای اقتصادی خارجی، پشتیبانی قانونی و اسنادی کار را به ما می سپارند.  ترخیص کالا از گمرک.

شرکت ما از سال ۱۳۸۶ در ثبت نمایندگان گمرک ایران گنجانده شده است. ما حق انجام هر گونه فعالیت مرتبط با ترخیص کالا از گمرک را داریم.

تعیین میزان هزینه واردات از چین

مشخص کردن هزینه حمل و نقل برای واردات از چین با پرکردن فرم مخصوص در سایت ما نیز قابل رصد است.و از این طریق شما  می توانید از هزینه اولیه حمل کالا از چین مطلع شوید

پس از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، سیستم به طور خودکار هزینه سرویس را محاسبه می کند. با این حال، این فقط داده های اولیه خواهد بود، قیمت نهایی حمل و نقل بار در پیشنهاد تجاری نشان داده خواهد شد. یک پیشنهاد تجاری توسط مدیر شرکت شکل می گیرد، معمولا حدود یک ساعت طول می کشد، در برخی موارد غیر استاندارد، زمانی که نیاز به شفاف سازی برخی جزئیات باشد، می توان زمان پاسخگویی را افزایش داد.

واردات از چین با کمترین سرمایه

از مهمترین سوالاتی که ذهن اکثر مشتریان را درگیر کرده است این نکته می باشد که حداقل سرمایه مورد نیاز برای واردات از چین چقدر است. این سوال پاسخ عددی مشخصی ندارد. چرا که بعضی از حوزه و کسب و کارها می شود با ۱۰۰۰ دلار هم واردات از چین را انجام دهند. اما بعضی  دیگر از واردات با ۱۰۰ برابری این رقم هم امکان پذیر نیست. به هر حال شما باید با کارشناسان واردات از چین شرکت ما تماس بگیرید و یا فرم های موجود در سایت را پر کنید تا در این زمینه اطلاعت لازم را دریافت کنید.

مزایا همکاری با شرکت بازرگان ایرانی

هر مشتری که برای بازرگان ایرانی درخواست می دهد، موارد زیر را دریافت می کند:

  • تعرفه های شفاف و مشخص برای کلیه خدمات؛
  • ثبت اسناد همراه و گمرکی؛
  • کمک در گذراندن مراحل ترخیص گمرکی
  • یک کارشناس شخصی که تمام اطلاعات مربوطه را در مورد وضعیت محموله مشتری را به شما ارائه می دهد
  • رعایت بی قید و شرط با شرایط و ضوابط تحویل.
پیمایش به بالا