آخرین مقالات

خرید پارچه از چین

چین یکی از تولیدکنندگان پارچه به حساب می آید و پارچه های چینی در سال های اخیر مورد توجه تجار ایرانی قرار گرفته است. خرید پارچه از چین شرایط آسانی دارد، بنابراین همه افرادی که به دنبال تجارت پر رونقی هستند، پارچه های چینی را برای خرید و فروش انتخاب می کنند.

علاوه بر این، ترخیص پارچه های چینی از گمرک نیز شرایط خاصی ندارد و ترخیص کار پارچه می تواند در سریعترین زمان ممکن پارچه ها را از گمرک ترخیص کند.

برای اینکه بتوانید کار خرید پارچه در چین را با موفقیت انجام دهید، باید با شرایط، قوانین، مجوزهای لازم برای خرید و واردات، همچنین چگونگی ترخیص پارچه در گمرک آشنایی داشته باشید. ما در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با صفر تا صد واردات پارچه از چین آشنا کنیم، پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

۵ دلیل برای خرید پارچه از چین

خرید پارچه از چین می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد اما ما در اینجا به ۵ دلیل اصلی برای خرید از چین اشاره می کنیم:

تنوع

چین یکی از کشورهایی است که با دستگاه های مجهز و پیشرفته انواع پارچه ها را تولید و در بازارهای جهانی توزیع می کند. بازار پارچه در چین بسیار بزرگ است، بنابراین تجار ایرانی می ‌توانند مطابق با نیاز بازار داخلی از بین انواع مختلفی از پارچه های چینی، پارچه‌های مورد نیاز خود را با طرح‌ها و رنگ‌‌های متنوع انتخاب و خریداری کنند.

کیفیت

چین یکی از کشورهایی است که در تولید پارچه بسیار ماهر است و به کیفیت پارچه هایی که تولید می کند بسیار اهمیت می دهد. تولید کنندگان پارچه در چین از روش های کارآمدی برای تولید پارچه ‌های با کیفیت استفاده می کنند. پارچه های چینی با وجود کیفیت منحصر به فردی که دارند با قیمتی مناسب به فروش می رسند.

سفارشی سازی

بسیاری از شرکت ‌های چینی این امکان را برای شما فراهم کرده اند تا بتوانید پارچه های مورد نیاز خود را سفارش دهید. برای این کار ابتدا باید شرکت معتبری پیدا کرده و بعد از تماس با تیم پشتیبانی شرکت و رسیدن به توافق، پارچه های مورد نیاز را در طرح و رنگ دلخواه سفارش دهید.

شرکت های چینی بعد از دریافت سفارش در کوتاهترین زمان ممکن پارچه های مورد نیاز شما را با بالاترین کیفیت تولید می کنند. نگران نباشید چون این شرکت ها  به طور دقیق به نیازهای شما پاسخ می دهند.

هزینه

مورد مهمی که بعد از کیفیت و تنوع پارچه ها برای تجار ایرانی اهمیت دارد، هزینه خرید پارچه از چین است. چین یکی از کشورهایی است که تولید پارچه را در مقیاس بزرگ انجام می ‌دهد و به همین دلیل پارچه های چینی قیمت پایینی دارند. بدون شک با خرید پارچه و واردات آن سود زیادی خواهید کرد. چون هزینه زیادی برای خرید پارچه پرداخت نمی کنید و پارچه را به هر مبلغی بفروشید، سود می کنید.

شرایط ترخیص آسان

بعد از اینکه پارچه ها را از تولید کنندگان چینی خریداری کردید، باید به فکر ترخیص آنها در گمرک باشید. امکاناتی که کشور چین در گمرک در اختیار تاجران قرار داده، حمل و نقل و واردات پارچه را آسان کرده است. پس با وجود این، نباید نگران ترخیص پارچه در گمرک باشید!

*** با وجود مواردی که نام بردیم، باید توجه داشته باشید که خرید پارچه از چین ممکن است با مشکلاتی مانند: تأخیر در تحویل و یا احتمال تقلبی بودن کالاهای خریداری شده همراه باشد. به همین دلیل برای خرید پارچه در چین باید به سراغ فروشندگان مطمئن و با سابقه بروید.

شرایط خرید پارچه از چین

خرید از چین همانند خرید از دبی و خرید از ترکیه شرایطی دارد که حتما باید به هنگام خرید پارچه به آنها توجه داشته باشید. در اینجا مهمترین شرایط خرید پارچه در چین آورده شده است:

انتخاب فروشنده مطمئن

اولین شرط مهمی که در خرید از چین باید به آن توجه داشته باشید، پیدا کردن فروشندگان قابل اعتماد است. اگر در این خصوص تجربه زیادی ندارید، بهتر است از تاجران ایرانی که تجربه زیادی در خرید پارچه از چین دارند، مشورت بگیرید. علاوه بر این، می توانید از شرکت های بازرگانی که سالهاست کار خرید پارچه در چین و واردات و ترخیص محموله ها از چین را انجام می دهند، کمک بگیرید.

 بررسی کیفیت پارچه

قبل از خرید پارچه، باید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. می‌ توانید از فروشنده بخواهید که از پارچه های خود نمونه ارسال کند. ارسال نمونه از پارچه ها زمان بر است، پس با دیدن عکس های با کیفیت بالا از پارچه ها نیز می توانید از با کیفیت بودن آنها مطمئن شوید.

 بررسی شرایط تحویل

قبل از خرید پارچه از چین، باید در مورد شرایط تحویل با فروشنده به توافق برسید. می دانید که روش های زیادی برای ارسال پارچه و تحویل آن در گمرک وجود دارد.

اینکه فروشنده از چه طریقی پارچه را برای شما ارسال می ‌کند و چه مدت زمانی طول می ‌کشد تا کالاها به دست شما برسد، در ترخیص کالا اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل حتما قبل از خرید پارچه در این مورد با فروشنده صحبت کنید.

هزینه حمل و نقل

مورد بعدی که حتما باید در خرید پارچه از چین، مورد توجه قرار گیرد، هزینه های مربوط به حمل و نقل است، بنابراین هزینه حمل و نقل پارچه‌ ها از چین تا مقصد نهایی باید به طور دقیق محاسبه شود. تجربه ثابت کرده است که در بعضی موارد، هزینه حمل و نقل می‌ تواند بیشتر از قیمت خرید پارچه باشد؛ بنابراین مطمئن شوید که هزینه حمل و نقل را در قیمت نهایی محاسبه می کنید.

ترخیص پارچه در گمرگ

بعد از اینکه با در نظر گرفتن شرایط خرید از چین، اقدام به خرید پارچه کردید باید به فکر ترخیص آنها در گمرک باشید. برای ترخیص پارچه از گمرک باید با قوانین و مجوزهای لازم آشنایی داشته باشید.

اگر در این خصوص اطلاعات زیادی ندارید، پیشنهاد می کنیم از یک ترخیص کار حرفه ای کمک بگیرید. ترخیص کاران تجربه زیادی در واردات پارچه از چین دارند، بنابراین در کوتاهترین زمان ممکن می توانند با جمع آوری مدارک و مجوزهای لازم اقدام به ترخیص پارچه ها در گمرک کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا