آخرین مقالات

حواله ارزی (Payment order) چیست؟

حواله ارزی

حواله ارزی، حتما شما نیز بار ها این کلمه را شنیده اید. بسیاری از افراد هنگام نقل و انتقالات ارزی با این کلمه برخورد می کنند. اگر شما نیز می خواهید بدانید که حواله های ارزی چیست؟ و با انواع مختلف آن آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله از بازرگان ایرانی همراه ما باشید.

اگر بخواهیم به صورت ساده به شما عزیزان توضیح دهیم می توانیم بگوییم که حواله ارزی در واقع یک روش پرداخت بانکی است که در تمامی کشور ها از این روش استفاده می شود به این صورت که واریز ارز توسط بانک یا موسسه های مالی به یک حساب مشخص صورت می گیرد.

حواله های ارزی در واقع یک مبلغ مشخص را از سوی فرستنده به واسطه ی بانک و موسسه های مالی به حساب شخص مورد نظر انتقال می دهند. حواله های ارزی همچنین به سه روش زیر می توانند منتقل شوند:

  • کتبی
  • شفاهی
  • الکترونیکی

حواله های ارزی را از طریق موارد زیر منتقل می کنند:

  • نامه
  • تلکس
  • سوئیفت یا همان انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی

کارایی حواله ارزی چیست؟

مهم ترین کارایی حواله های ارزی در واقع عملیات پرداخت است. به این صورت که شامل دو بخش سفارش دهنده و گیرنده ها می باشد. در واقع ما با استفاده از حواله ی ارزی مبلغ مشخصی را از یک حساب بانکی به یک یا چند حساب گیرنده استناد می دهیم.

با کمک حواله های ارزی می توانیم هم پرداخت داخلی داشته باشیم و هم خارجی. همچنین در امر واردات مانند واردات از چین، واردات از ترکیه و … فعالیت کنید. البته بهتر است بدانید که حواله های ارزی به معنای ارسال چیزی نیست بلکه تنها کارایی آن پرداخت بوده و با توجه به این موضوع می توان حواله ی ارزی را مجموعه ای از گزینه های پرداختی به حساب آورد.

در زمانی که ما قصد داریم یک سفارش حواله های ارزی را قرار دهیم، سیستم به این شکل عمل می کند که گزینه های مختلف پرداختی را از میان گزینه های منسوب به ما که به روز رسانی شده اند را در سفارش مورد نظر ما مشخص می کند.

بهتر است این نکته را نیز بدانید که حواله ارزی یک حساب نگهداری باقیمانده ی پول و یا اینکه حساب قابل شارژی نیست بلکه این حواله ها با موجودی صفر صورت می گیرند. اگر در این خصوص نیاز به اطلاعات بیشتری دارید می توانید از مشاورین بازرگانی ایرانی، مشاوره رایگان دریافت کنید.

حواله ارزی

شناخت انواع مختلف حواله های ارزی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد، حواله های ارزی دارای انواعی هستند که در اینجا قصد داریم شما عزیزان را با انواع آن آشنا کنیم. انواع مختلف حواله ی ارزی شامل موارد زیر می باشند:

  • حواله ارزی داخلی
  • حواله ارزی خارجی
  • حواله ارزی بیگانه

بیشتر بخوانید: اجناس چینی ارزان

حواله ارزی داخلی چیست؟

حواله ارزی داخلی یا(internal)   در واقع حواله ای است که گیرنده ی آن از بانک شما باشد. یعنی اینکه فرستنده حواله را از بانک به گیرنده ای  از همان بانک ارسال کند. این مسئله به این صورت انجام می پذیرد که هنگام ارسال حواله توسط سیستم بررسی می شود. که آیا گیرنده جزو مشتریان بانکی یا همان BCA هست یا نه! در صورتی که گیرنده جزو مشتریان بانکی باشد، سیستم ارسال را به عنوان حواله ارزی داخلی انجام خواهد داد، در غیر این صورت گزینه های ارسالی حواله های خارجی را ایجاد خواهد کرد.

حواله ارزی خارجی چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست حواله ارزی خارجی به بانک های خارج از بانک فرستنده صورت خواهد گرفت.

به زبان ساده تر در صورتی که بانک گیرنده بانکی غیر از بانک فرستنده اما در کشور خودتان باشد، پرداخت به صورت حواله ارزی خارجی است که نام بانک گیرنده نیز در آن ذکر می شود.

حواله ارزی بیگانه چیست ؟

از آنجایی که بدون شک از نام آن معلوم است، حواله ارزی بیگانه به حواله ای گفته می شود که بانک گیرنده آن در خارج از کشور قرار دارد. در این نوع پرداخت نیز علاوه بر نام بانک گیرنده نام کشور مورد نظر نیز ذکر خواهد شد.

لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید نوع تراکنش، روش پرداختی آن را و همچنین مقادیر سفارشات خود را شخصی سازی نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مشاورین شرکت بازرگانی ایرانی در خدمت شما عزیزان هستند.

حواله ارزی

آشنایی با معروف ترین ارائه دهنده های ارزی

شرکت های بسیار زیادی وجود دارند که خدمات حواله های ارزی را ارائه می کنند اما در این میان معروف ترین این شرکت ها وستنرن یونیون، پی پال، وب مانی، مانی گرام و … هستند. در ادامه به ارائه اطلاعاتی در خصوص این شرکت ها خواهیم پرداخت.

وسترن یونیون

معروف ترین، معتبر ترین و همچنین باسابقه ترین حواله ارزی است که از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

این شرکت معروف ارائه دهنده ی حواله های ارزی دارای شعبه های بسیار زیادی است که همین موضوع دلیل محبوبیت بسیار زیاد آن در دنیا است. البته باید در نظر داشت که این شرکت کارمزد معاملاتی بالایی دریافت می کند و از طرفی هیچ شعبه ای در ایران ندارد.

بیشتر بخوانید: ترخیص کار گمرک

پی پال

این شرکت معتبر معاملاتی توسط ایلان ماسک پایه گذاری شده است که خدمات حواله های ارزی را نیز در کنار پرداخت های اینترنتی انجام می دهد. این سیستم معتبر که برای مبالغ پایین بسیار کاربردی تر است، تجربه ی یک پرداخت اینترنتی بسیار امن را با استفاده از شبکه ی بلاک چین به شما عزیزان ارائه می دهد.

همچنین لازم به ذکر است که این شرکت جزو اولین گزینه های پرداخت های اینترنتی می باشد.

مانی گرام

این شرکت خوشنام و معروف نیز، به ارائه ی خدمات حضوری حواله های ارزی می پردازد که به دلیل امنیت بسیار بالای پرداخت ها و همچنین سرعت عمل بالایی که دارد بسیار محبوب است. این شرکت نیز دارای شعبه های بسیار زیادی در سراسر دنیاست و البته باید بدانید که محدودیت پرداخت نیز دارد. به این منظور که در یک سفارش نمی توانید مبلغی بیش از ۳۰۰۰ دلار انتقال دهید.

وب مانی

این شرکت ارائه دهنده ی خدمات حواله ارزی نیز، جزو شرکت های معتبری است که امروزه بسیار شناخته شده است. همانطور که از نام آن نیز پیداست خدمات حواله های ارزی و پرداخت را به صورت اینترنتی انجام می دهد.

ارتباط با ما در بازرگان ایرانی

ما در بازرگانی ایرانی به صورت تمام وقت آماده ی خدمت رسانی به شما هم وطنان عزیز هستیم در صورتی که قصد دارید حواله ارزی و پرداخت های این چنینی انجام دهید و نیاز به مشاوره و راهنمایی هایی در این خصوص دارید، تنها کافی است با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس حاصل بفرمایید.

همکاران ما در واحد پاسخگویی به صورت تمام وقت آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می توانید مقاله های مرتبط دیگر ما را نیز مطالعه بفرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا